fredag 11. september 2015

Hjembesøk hos Andreas

Hei!

I dag har klassen vært på et lite hjembesøk hos den ene arkitekt læreren vår, Andreas. Huset hans er tegnet av den norske arkitekten Finn bø (90 år) som jobbet sammen med den norske arkitekten Are Vesterlid (født 28.juli 1921, død 29.august 2013) i Arkiteam. Arbeidene deres kjennetegnes av nytenkning og omsorgsfullhet i bruken av tradisjonelle norske trematerialer, noe jeg så i huset til Andreas. Stilen var inspirert av 60-tallet, men allikevel litt moderne.

Vi fikk også litt servering av kaker, te og kaffe av Andreas mens vi tittet rundt i huset til han, kona og den lille babyen deres. På slutten skulle vi finne en gjenstand eller et materiale som vi likte spesielt godt, ta bilde av det og lage en liten presentasjon av den tingen, hvorfor vi valgte den osv til klassen litt senere.

Jeg personlig synes huset var veldig fint, og kunne gjerne ha bodd der. Likte spesielt at det var så åpent med masse vinduer men at det allikevel ikke føltes kaldt. Solen skinner inn i rommene gjennom hele dagen fra morgen til kveld, og det er noe jeg likte veldig godt. Det var veldig lite malte vegger og veldig mye furu, noe jeg synes føltes varmt og koselig.
Litt vanskelig å få frem hvordan det var der med bilder, men her kommer det noen:

Fra veien så det ut som et ganske lite hus og var litt avskjermet fra veien, derfor ble jeg veldig overrasket da jeg kom rundt og så hvor stort huset egentlig var og ikke minst den store hagen! ( De brikkene på bakken foran huset var visst noen teppebrikker Andreas hadde lagt der for å tørke dem)

Bare litt av hagen på baksiden.

Den øverste delen av veggen mellom kjøkkenet og spisestuen var av glass, noe som gjorde at det virket veldig åpent. Man kan heller nesten ikke se glasset som er der.



Disse lampene likte jeg veldig godt, derfor valgte jeg de til den lille oppgaven vi fikk. De hang i forskjellige høyder over spiraltrappen
.

Litt av  stuen.




Litt spesielt med den trekanten som går et nivå lenger ned mot en dør ut til hagen.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar