tirsdag 24. november 2015

Oppgave: Olavsgaard

Hei.

I går hadde vi presentasjon av Olavsgaard oppgaven vi har jobbet med. Kunden vi skulle hjelpe er et ektepar i 50-årene som bor på Olavsgaard, en stor enebolig rett ved sjøen. De ønsket seg blant annet åpne løsninger og et enkelt og minimalistisk uttrykk i innredningen. Siden de bor på en naturtomt rett ved sjøen, og de elsker sjø og båtliv, ble jeg inspirert av omgivelsene rundt når jeg skulle velge farger og materialer.

Her er plantegningen av hovedetasjen vi fikk utdelt:



Etter mye idèmyldring kom jeg fram til denne løsningen:

(Litt dårlig kvalitet på bildene)
 
Alle vegger er 2,70 m høye. Veggen som skiller stue og kjøkken har jeg tenkt at skal være halv og at resten skal være i glass. På den måten kan de i stuen ha kontakt med de på kjøkkenet uten at lukt og støy fra kjøkkenet kommer så lett inn i stuen.
 
Vi skulle også tegne perspektiv for hånd for å vise miljø, her sett fra stuen mot kjøkkenet som er bak veggen ved tv-en. 

   Jeg lagde også et moodboard med inspirasjonsbilder for valg av farger og materialer.
                                      
Produkter til stuen
Produkter til kjøkkenet
Produkter gang/vindfang
 Materialer stue/kjøkken/gang
Belysningsplan


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar